Plans for the nearest future

ImageImage

 

Stora saker håller på att ske för lilla mig.
Mina föräldrar har varit separerade i ca 10 år och under den här tiden så har jag och min lillebror fått åka fram och tillbaka mellan våra föräldrar med datorer, kläder och allt annat som kan tänkas behövas. Självklart har jag aldrig ångrat att bo hos båda mina föräldrar, men jag kan ju lova att det tär på en att aldrig ha en fast punkt. Att aldrig veta vart den där klänningen är som jag absolut måste ha till helgen, eller att glömma allt smink och inte ha något när jag ska ut.
Nu på senare tid har det även blivit ett tredje plats att förflyttas emellan för mig, hos min pojkvän Mattias. Och det gäller samma sak här, självklart vill jag umgås med Matte och hans familj så mycket som möjligt men allt blir så himla krångligt och jobbigt när man måste planera allt i minsta detalj varje dag för att ha med sig alla saker som behövs för kvällen/dagen/veckan…

Och nu har vi äntligen hittat en lösning. Jag ska flytta, jag ska flytta hemifrån! Därför är jag typ såhär glad (Se bild 2)!

Det finns en supermysig, liten stuga alldeles intill där min moster bor, som jag ska flytta till. Det finns ett vardagsrum/sovrum med en stor öppen spis, ett kök med en massa, stora arbetsytor till alla mina galna mat- och bakprojekt, samt ett litet badrum med dusch och tvättmaskin som kanske kan fungera. I värsta fall får jag komma hem och tvätta, men vet ni vad? Det gör mig faktiskt ingenting!

Vi ska åka dit nu i veckan för att städa, sätta igång vattnet och värmen. Så det är inte alls långt tills jag kan flytta in. Lite pirrigt är det, eller ja, rätt mycket faktiskt.
Sen får jag ju känna efter hur allt känns och går, men just nu är det sagt att jag ska bo där tills augusti i alla fall, om allt går som det ska. Spännande, spännande!

***

Big things are about to happen to me.
My parents have been separated for about 10 years now and during this time  me and my little brother have traveled back and forth between our parents with computers, clothes and everything else that might be needed . Of course I’ve never regretted staying with both of my parents, but I can promise you that it tears on one to never have a starting point. To never know where that dress is that I absolutely must have for the weekend , or to forget all the makeup so that I don’t have any when I’m going out.
More recently there has also become a third place to move between for me, at my boyfriend Mattias home. And the same applies here , of course I want to spend as much time with Matte and his family as posible but it all becomes so very complicated and hard when I have to plan everything to the smallest detail each day to have all the things I need every evening / day / week…

And now we have finally found a solution. I ‘m moving , I ‘m moving away from home! That is why I am this happy ( See picture 2)!

There is a super cozy little cottage right next to where my aunt lives , where I will be moving in to . There is a living room / bedroom with a large fireplace , a kitchen with lots of large workspaces for all my crazy food and baking projects, and also a small bathroom with a shower and washing machine that might work. In the worst case I can still come home and wash my clothes, but you know what? It doesn’t really matter for me!

We’re going there this week to clean up , turn on the water and the heat. So it’s not very far at all until I can move in. To be honest I am a bit nervous, or quite a lot actually . Right now it’s said that I ‘ll stay there until August if everything goes as planned. Very exciting!

Leave a Reply

