Aside

School Things

Image

 

Var iväg till Västerås idag och hälsade på vid Grillska gymnasiet där, det var det jag var så nervös inför igårkväll. Men allt gick jättebra, det var absolut inget att vara nervös över! Kom dit till nio-taget, fick träffa och prata med syokonsulenten först som förklarade vart allting låg och hur klassernas olika sheman såg ut m.m. Sen var jag iväg till en lektion då jag fick träffa lite människor ifrån klassen. Dem var jättetrevliga hela bunten, hjälpte mig att hitta rätt och berättade en massa om skolan och om studenten i Västerås. Tydligen så har dem supermånga olika fester, baler och andra traditioner runt studenten, lät jättespännande!

Sen fick vi i oss en hel del pannkaka innan jag åkte tillbaka till Sala igen också.

Så himla bra allt känns nu, hoppas att skolan och valet känns lika bra i höst!

***

I took the train in to Västerås today to go visit my new school. I was so nervous before but everything went fine and the people in the class were nice and helped me around.

Everything feels so good right now. I hope it all  will feel as nice in the autumn when I’m going back to the school again.

Leave a Reply

