Todays Breakfast

Image

 

Jag förstår inte hur jag bara kunde hoppa över frukosten varje dag när jag skulle till skolan förut, det är ju helt galet! Nu när jag tänker tillbaka så var det ju inte konstigt alls att jag jämt kände mig trött och utmattad, att jag kände mig yr, mådde illa & svimmade lite här och var. Men nu har jag blivit mycket bättre med matvanorna, och tänker bli ännu bättre! Samma gäller med träning och sömn, allt ska bli så himla mycket bättre i framtiden nu! Jag behöver inte alls bli någon sorts mirakelkvinna, bara en lite mer hälsosam tjej. Och som jag har skrivit tidigare så känner jag redan att det börjar gå åt rätt håll.

Dagens frukost bestod av mammas underbart goda hembakade bröd med fräscha pålägg och grönt chai-te, hur gott som helst!

Jag har fastnat så för just den här tesorten, och har även hört så mycket gott om just grönt te, så två stora tummar upp för detta!
Teet får en mer vegetabilisk smak när det är grönt, som kan föra tankarna till hö, gräs, alger och hav. Tillverkningssättet gör att tebladen bibehåller mycket av dess nyttiga ämnen som naturligt förekommer i bladen. Därför innehåller det rikliga mängder nyttiga antioxidanter och även en mindre mängd vitaminer och mineraler.
Denna mirakeldryck påstås kunna stoppa diabetes, motverka cancer, sänka blodsockret och skydda celler ifrån åldrande, men det enda som jag vet säkert är att det är billigt, snabbt och supergott!

Bodystore är Sveriges ledande hälsokostbutik på nätet och har ett flertal olika goda tesorter, klicka in och kolla HÄR.

***

I do not understand how I could just skip breakfast every day when I was off to school, it’s crazy! Now that I think back it wasn’t strange at all that I felt tired and exhausted all the time, that I felt dizzy, sick and fainted a little bit here and there. But now I’ve gotten much better at eating right, and going to be even better! The same goes with exercise and sleep, everything will be so much better in the future now! I don’t have to be some sort of miracle woman, just a little more healthyer girl. And I already feel that it is going in the right direction.

Today’s breakfast consisted of mom’s delicious homemade bread with fresh toppings and green chai tea, so nice!

I am so in love with this particular tea type, and I have also heard so much good about green tea, so two big thumbs up for this!
The method of manufacture allows the tea to retains much of its beneficial substances naturally present in the leaves. Because of this it contains so mush more antioxidants and also a bit of vitamins and minerals.
This miracle drink claimes to be able to stop diabetes, prevent cancer, lower blood sugar and protect cells from aging, but the only thing I know for sure is that it is inexpensive , quick and super tasty!

Body Store is the leading health food store online in sweden and has a variety of good teas , click HERE to come to their site.

6 thoughts on “Todays Breakfast

Leave a Reply

