You can’t buy happiness, but you can buy ice cream & that’s pretty much the same thing

jl

 

Firar den stora nyheten med det bästa som kan köpas för pengar, och firar även att jag har fått förlängt på jobbet. Det går bra nu med andra ord, allt bara rullar på!

Nu har jag fått jobb enda fram till sista Juli och det tackar man ju inte nej till. Försöker få ihop så mycket pengar som möjligt till lägenheten, så att jag slipper leva så jättefattigt när jag väl återvänder till skolan igen för att gå mitt sista år.

Allt är så himla spännande! Jobb, lägenhet, sista året innan studenten.. Fan, vad vuxen jag börjar bli!

***

We are celebrating the big news with some of the nicest ice-cream I know. I just caaan’t wait until I can move in!

 

2 thoughts on “You can’t buy happiness, but you can buy ice cream & that’s pretty much the same thing

  1. Vad hände med lilla stugan du flyttade till? Och hur kommer du kunna betala räkningar? Vill också flytta hemifrån men känner inte att jag har den ekonomin 😦

    • Jo, stugan var jättemysig och så men när vi såg lägenheten gick det bara inte att slita sig. Nu blir det ju ett eget ställe på riktigt liksom, vilket känns superskönt och så blir det närmre till skolan.
      Jag kommer flytta tillsammans med min pojkvän som redan är ute i arbetslivet, sen kommer jag ju spara mycket av lönen som kommer in nu medan jag är ledig ifrån skolan också, så vi kommer väl inte leva något lyxliv direkt men pengar kommer inte vara ett problem. Hyran är så pass låg också så. 🙂

Leave a Reply

