Onsdagsmorgon – Pigg, glad och glömsk

20140827_090619

Onsdag idag och min första lektion börjar inte för än vid 10.40, vilket betyder att jag hade två val av tåg jag kunde ta nu på morgonen. Om jag tog det senare tåget skulle jag hinna till skolan precis tills lektionen börjar, men om tåget skulle vara det minsta sent så blir även jag det. Så jag bestämde mig helt enkelt för det tidigare tåget, jag fick ju ändå sovmorgon tills halv åtta liksom.

Men ödet hade tydligen andra planer för mig, för när jag väl kommer fram till tåget så inser jag att plånboken fortfarande ligger hemma på köksbordet… Så det var bara att vända om och istället ta den senare resan.

Jag kan dock inte hjälpa att tänka vilken tur det var att detta hände just idag, när det ändå fanns ett annat tåg jag kunde ta och så var det ju så fint väder, så det gjorde inget alls att jag fick mig en liten extra morgonpromenad. Nu hann jag ju även med ett morgon-inlägg här på bloggen också! Det är inte alla dagar man hinner med det!

Hoppas att alla får en trevlig onsdag.

***

I just missed my train… I left my wallet at home with my traincard.

Hope you all get a better start to the day!

Leave a Reply

