Fredag – Hemma och Förkyld till tusen

IMG_6443

.

Idag stannade jag faktiskt hemma ifrån skolan på grund utav den här jobbiga förkylningen. Jag var helt klar, hade sminkat mig, klätt på mig och allt men så satte jag mig ner en stund och tänkte till. Och det hade aldrig gått, jag hade inte orkat att sitta i skolan en hel dag. + Att jag gärna vill vara lite piggare i morgon då jag ska iväg på bröllopsfest i Uppsala, så förhoppningsvis hjälper den här vilodagen nu!

Jag läste att det var bra att röra på sig (självklart inte allt för mycket) när man är förkyld, så jag sprang ner på stan för att införskaffa mig öronljus. Jag har fått ett sådant himla tryck i öron och bihålor av förkylningen, och håller nu tummarna på att ljuset ska hjälpa.

Men nu tror jag bestämt att jag ska koka mig själv lite te, eller möjligtvis lite honungsvatten och bädda ner mig själv i soffan. Hoppas att ni där ute i cybervärlden mår lite bättre än det här i alla fall!

***

I stayed home from school today because of this horrible cold. It has become much worse now, so I really hope that this day of rest will make a different. I’m going to a wedding party tomorrow that I have really been looking forward to, so let’s hope that the cold is gone by then, or at least that it has given in a bit.

Hope you all are having a much more pleasant friday!

Leave a Reply

