Home Sweet Home

2014-10-03 08.19.49

.

Jag har sovit hos mina fina mamma dem två senaste nätterna efterssom att jag har haft några låga dagar. Då är det bäst att vara hos mamsen liksom!

Hur som helst så märker jag verkligen efter dessa dagar, hur skönt det verkligen är att ha flyttat hemifrån. Missfatta mig inte nu, mysstämningen när alla sitter och äter söndagsfrukost tillsammans framför Nyhetsmorgon är ju omöjlig att slå. Men vardagsmornarna blir så himla mycket lugnare och mer effektiva när man är ensam eller bara två personer i hemmet. Jag kan använda badrummet när jag vill, vet alltid vart mina saker ligger, kan duscha när jag vill och fixar själv vilken frukost jag känner för just den veckan.

Man har liksom koll på allt, på ett helt annat sätt än vad man har när man bor hos sina föräldrar. Och visst kommer det hela med en hel massa ansvar också, men än så länge har det mesta känts bra.

Nu längtar jag bara tills att min andra hälft ska komma hem igen, så att vi kan njuta av vår fantastiska lilla lägenhet tillsammans!

***

I stayed at my moms place tonight and also the night before. And it has become so clear during these two days that I just love the fact that I have moved out. Do not take this the wrong way, the sunday brunches at home with my family can not be replaced, but I’m thinking more about the mornings I’m off for school.

It is just so much easier in a flat where there only lives one or two people. I always know where all my stuff is, I can have my time in the bathroom whenever I want to and I can also eat whatever I want for breakfast.

Off course it all comes with a bit responsibility, but so far everything has gone so good.

2 thoughts on “Home Sweet Home

Leave a Reply

