Autumn Days

PARKEN

Det är onsdag igen, halva veckan har gått och höstfärgerna är klarare än någonsin!

Just sådana här dagar har jag inte så mycket emot att årstiderna ändras, det blir värre sen när slask-veckorna tar sin början. Då kan jag faktiskt medge att jag längtar lite till vinter, jul och nyår. Till dels alla mysiga hemmakvällar med varm choklad och farmors stickade raggsockor, men också till alla glittriga vinterfester, där paljetterna är ett måste!

Åh, nu ska jag sluta drömma mig bort bland alla framtids-förhoppningar och istället fokusera på nuet. Jag ska se till att bli klar med lite skoluppgifter nu innan det är dags att åka in till skolan och börja skoldagen på riktigt.

Hoppas att alla får en fin dag! xxx

***

It’s Wednesday again, half the week has passed, and the autumn colors are brighter than ever!

Days like these I don’t mind so much that the seasons change, it gets worse when the slush-week begins, when everything is just cold, wet and horrible. Then I can actually admit that I long a little for winter, Christmas and New Year. I long for both all cozy evenings with hot chocolate and grandmothers knitted woolen socks, but also to all sparkly winter celebrations, where the glitter is a must!

Oh, and now I’ll stop dreaming myself away and instead, focus on the present. It would be great if I could get ready with some school assignments now before it’s time to go into school and start the school day for real.

Hope everyone has a nice day! xxx

4 thoughts on “Autumn Days

Leave a Reply

