Photoshoot

DSC_7430 DSC_7432Photos by Jamie Bailey

Idag har jag och Jamie varit iväg och fotat en fin tjej vid namn Ellen, som behövde nya bilder till sitt cv. Vi testade även att spela in ett levande cv, där Ellen själv fick berätta om sig själv, sina arbetsegenskaper och framtidsförhoppningar.

Det är så härligt att få arbeta med det jag tycker är roligt, samtidigt som jag kan hjälpa någon annan. Speciellt glad blir jag när jag får använda min kreativitet, tänka lite utanför ramarna och när jag får göra lite som jag själv känner för, och vad jag vill.

Så nu när jag har kommit hem igen så ska jag börja att rensa lite smått bland bilderna och så är det sedan dags för efterbehandlingen. Så ska jag ju självklart även börja klippa ihop filmen också. Roligt, roligt!

***

Today I have been away with Jamie to photograph a girl named Ellen, who needed some new images for her CV. We also tested to record a live cv, where Ellen got to talk about herself, her work capacity and future hopes while I were filming.

It is so wonderful to work with what I think is fun, while I also get to help someone else. I get especially happy when I get to use my creativity, to think a bit outside the box and when I get to do stuff how I want to do it, in my own way.

So now that I’ve come home again I will start to clear a little bit through the images and after that it’s time for the after treatment.

Leave a Reply

