Nostalgic & delightful

IMG_0159

Vinter/vår-marknaden är i full gång här i Sala och jag var självfallet ner för att ta mig en titt. Egentligen brukar jag aldrig köpa något, men det är något så nostalgiskt och härligt med Salamarknaden, det fullproppade torget och den underbara brända mandlar-doften. SÅ mysigt!

En liten påse godis kunde jag dock inte hålla mig borta ifrån och så hittade jag även dessa ursöta tofflor, som vi ska överraska Mattias alldeles nya systerson med.

***

The winter/spring market is in it’s full swing here in Sala and of course I needed to go down to have a look for myself as well. Actually, I never usually buy anything, but there is something so nostalgic and delightful with the Sala market, the crowded square and the wonderful roasted almonds fragrance, that I just can’t miss it. So cozy!

I just couldn’t keep my hands away from this small bag of candy and I also found these lovely slippers, which we’ll surprise Mattias brand new nephew with.

2 thoughts on “Nostalgic & delightful

    • Visst var dem? Fanns i alla möjliga storlekar och färger, och så var dem ju så himla fluffiga och sköna! Tyvärr vet jag inte riktigt vart dem kom ifrån, men dem kanske kommer tillbaka tills nästa marknad 🙂

Leave a Reply

